Internet si žádá svoje

  Pokud si někdo zřídí internetovou stránku, činí tak logicky proto, aby se o něm vědělo. Třeba v omezeném rozsahu, třeba ale i v globálním měřítku. Jak je toho dotyčnému zapotřebí.
Ovšem realita je pak nejednou jiná. Dotyčná stránka sice na síti visí, jenže její vlastník zůstává i nadále neznámý, protože onu prezentaci nikdo nenavštěvuje a tudíž se o něm nikdo nedozvídá.
notebooky na stole

Nemělo by tomu tak být, ale v mnoha případech tomu tak je. Jsou celé zástupy těch, kdo mají jednoduše takovouto smůlu. Jež ale, jak odborníci vědí, ve skutečnosti není žádnou smůlou, nýbrž pouhým důsledkem neznalosti dotyčného člověka či lidí, jimž ona internetová stránka náleží.
Protože dotyčným často nedochází, proč je tomu tak, jak tomu je. Že je na vině nezájmu o to zde publikované jednoduše to, že je podobných materiálů na internetu nepřeberně.
Webů je zkrátka tolik, že prakticky nikdo nenalezne takovouto stránku čirou náhodou. Každý se spoléhá na pomoc internetových vyhledávačů. Které po zadání klíčového slova v mžiku najdou kterémukoliv uživateli internetu to, po čem pátrá. Tedy odkazy na stránky, kde se onen pojem vyskytuje. A protože mají i vyhledávače svá daná pravidla, umístí některé z odkazů na přední a jiné až na nějaké zastrčené pozice.
slečna u notebooku

A následně je logické, že ti hledající otevřou pár prvních odkazů, zjistí si to, co potřebují, a na ostatní stránky už nezavítají. Takže má-li se některá stránka těšit velké návštěvnosti, musí se tu vyskytovat právě na těch prvních příčkách. Kam se ale nikdy nedostane automaticky a sama od sebe, k tomu je jí zapotřebí odborně provedená optimalizace webu. Což znamená řadu úkonů, jež vedou k tomu, aby si vyhledávače tu kterou konkrétní stránku ‚oblíbily‘. Jenom tehdy je totiž jisté, že se dostaví mnohem větší sledovanost a s ní spojené povědomí veřejnosti o tom, kdo nebo co se tu prezentuje. Což vede k vyplnění toho, co si vlastník oné prezentace předsevzal.
Jiné cesty není.